Čemu uopće služe školski odbori koji, kao, nadziru škole? Ovaj iz Klasične danas se kratko sastao i - ništa

Članovi odbora odlučili su posve ignorirati javnost; nitko nije htio stati i reći što se dovraga zbilja zbiva u školi koju tjednima trese skandal

04.10.2017., Zagreb - Klasicna i XVI. gimnazija u Krizanicevoj ulici. "nPhoto: Davor Visnjic/PIXSELL
FOTO: Davor Visnjic/PIXSELL

Gospodin Igor Medić, član odbora iz kvote predstavnika škole, ujedno i sindikalni povjerenik Klasične gimnazije, novinarima je kazao kako je dogovor članova Školskog odbora da neće davati nikakve izjave. Zaželio nam je i dugo toplo ljeto, ne shvaćajući da kao član tijela koje upravlja javnom školom opterećenom višestrukim problemima, ima dužnost objasniti što su zaključili

Školski odbor Klasične gimnazije, koji je danas zasjedao od 10:00, odlučio je javnosti ne reći ništa o slučaju podizanja ocjena koji trese javni prostor više od dva tjedna i o ozbiljnim propustima koji, čini se, postoje na svim stranama u ovoj javnoj školi. Dok slučaj preuzima policija, koja će utvrđivati je li netko nekoga i na koji način, stisnuo, tijelo koje školom upravlja i nad njome ima konkretne ovlasti i nadležnosti ignorira prvenstveno učenicima i roditeljima Klasične gimnazije objasniti što su raspravili, odlučili i što se, kvragu, u Križanićevoj 4a događa.

Jučer su se ekskluzivno na Telegramu, sa svojim stranama priča, izredale profesorica matematike koja je – po direktivi ravnateljice, tvrdi – podigla ocjene u razredu sina predsjednika Zorana Milanovića, nakon što je u školu stigao mail njegove supruge Sanje Musić Milanović. Kasnije je ravnateljica javila kako ti navodi nisu istiniti te najavila “korake za zaštitu ugleda Gimnazije i svog osobnog”. Ukratko, školu češlja policija zbog nečijeg navodnog pritiska na nekoga, profesorica ozbiljno za taj pritisak optužuje ravnateljicu koja to, pak, negira. U toj situaciji školski odbor veseli se praznicima.

Dugo i toplo ljeto

Posebno oduševljava informacija koju je, čekajući kraj sastanka ispred Klasične gimnazije zajedno s potpisnicom ovih redaka, dobila kolegica Ana Dasović iz 24sata. Gospodin Igor Medić, član odbora iz kvote predstavnika škole, ujedno i sindikalni povjerenik Klasične gimnazije, poručio joj je kako je dogovor članova Školskog odbora da neće davati nikakve izjave za medije. Kolegici je zaželio i dugo toplo ljeto, ne shvaćajući da kao član tijela koje upravlja javnom školom opterećenom višestrukim problemima, ima dužnost objasniti što su zaključili.

Po izlasku sa sastanka, samo zato što se pred njom stvorilo par mikrofona, nekoliko je rečenica prozborila Nadežda Čačinović, članica Školskog odbora iz kvote osnivača, Grada Zagreba. Poručila je tek da na sastanku nije bilo “ništa spektakularno” te da se odbor “brinuo o tome da škola funkcionira kako treba”. Dio sastanka posvetili su, kazala je, tome da se poprave odnosi i komunikacija u školi, no da Školski odbor nema nikakav stav niti nikakve nadležnosti. “Zna se odakle je došao pritisak”, zaključila je na pitanje novinara.

O sjednici javlja – ravnateljica

Dodala je da se oko Sanje Musić Milanović sve već zna pa to nije potrebno posebno spominjati. Potom se u popodnevnim satima kratkim priopćenjem oglasila – nemojte se zaletjeti i naivno misliti da je netko iz Školskog odbora – ravnateljica Klasične gimnazije Zdravka Martinić-Jerčić. Poručila je da je Školski odbor primio na znanje Rješenje prosvjetne inspekcije i razmotrio aktualnu situaciju u školi. Ona je, kako piše, na sjednici istaknula kako je cijeli događaj “izuzetno ispolitiziran i donio je veliku medijsku pozornost te nanio štetu u prvom redu školi i učenicima”.

Obrecnula se na, kako kaže, medijske interpretacije inspekcijskih zaključaka što, tvrdi, ne doprinosi smirivanju situacije. “Ravnateljica će slijedom inspekcijskog rješenja poduzeti korake kako bi se osigurao čim kvalitetniji nastavni proces te učinkovita komunikacija između svih sudionika života u školi”, zaključila je Martinić-Jerčić u priopćenju.

Bespomoćno tijelo?

Dakle, Školski odbor koji upravlja školom i nadzire ravnateljicu, nije rekao ništa. Funkcionira li škola “kako treba” uz najmanje sedam naknadno podignutih ocjena iz matematike i pitanje koliko još takvih na latinskom o kojem nitko ništa ne govori? Je li “kako treba” da se nečijim potencijalnim pritiskom na nekoga oko zaključivanja ocjena u jednoj školi bavi policija? Sve su to pitanja čiji se odgovor očekivao nakon sastanka Školskog odbora koji, nota bene, nije bespomoćno tijelo.

Zakon o odgoju i obrazovanju definira ga kao tijelo koje “školom upravlja”. Školski odbor, među ostalim, imenuje i razrješava ravnatelja, daje prethodnu suglasnost na zapošljavanja u školi, donosi temeljni školski dokument – statut, zatim školski kurikulum, godišnji plan i program na prijedlog ravnatelja, financijski plan, odlučuje i o zahtjevima radnika za zaštitu prava iz radnog odnosa. Osim svega toga, školski odbor ravnatelju daje prijedloge i mišljenja “o pitanjima važnima za rad i sigurnost u školskoj ustanovi”. Sastoji se od sedam članova.

Troje ih dolazi iz redova zaposlenika škole, vijeće roditelja imenuje jednog člana, a još tri člana daje osnivač, ovdje Grad Zagreb. Predsjednica Školskog odbora Klasične gimnazije je Tajana Neral, profesorica engleskog jezika u toj školi. Niti ona nije smatrala važnim objasniti što se u školi događa, što će dalje poduzeti i što se zbiva s opasno narušenim odnosom profesorice matematike i ravnateljice. Time su samoinicijativno stavili naglasak na pitanje tko su ljudi koji, kroz školske odbore, upravljaju našim školama i shvaćaju li da su za svoj posao odgovorni javnosti.