Došli su i službeni rezultati za maturu: iz hrvatskog i matematike bilo je 8748 jedinica. To je 1226 više nego lani

Lani je taj broj iznosio 7522

FOTO: GETTY IMAGES/ISTOCKPHOTO

Nakon preliminarnih, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja danas je objavio i konačne rezultate državne mature po kojima je iz hrvatskog i matematike zabilježeno 8748 negativnih ocjena. Lani je taj broj iznosio 7522. Iz Centra napominju kako se ne radi o broju učenika, već o broju negativnih ocjena. Pritom ističu kako veliki broj učenika ima negativne ocjene i iz hrvatskog i iz matematike.

Već neslužbeni rezultati prije pet dana govorili su o visokoj brojci negativnih ocjena iz ta dva predmeta. Prema riječima ravnateljice Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) Ivane Katavić, nastavak je to lošeg trenda u rezultatima koje postižu naši učenici. Treba naglasiti kako su nejčešće ocjene na ispitima inače trojke i dvojke (hrvatski, matematika, biologija, kemija), dok se engleski izdvaja s četvorkom i fizika s jedinicom.

Komentar ministrice

Prošli tjedan loše rezultate komentirala je i ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak koja je istaknula kako oni pokazuju da sustav treba mijenjati, dodavši kako je veliki problem razlika između ocjena koje učenici dobiju u školi i onih koje dobiju na maturi.

“Moja odgovornost u rezultatima mature prije svega je promijeniti sustav”, rekla je ministrica. “U školi treba raditi tako da se ocjenjuje kriterijski”, istaknula je, tvrdeći da reforma radi na tom problemu.

Manje onih koji su pristupili maturi

Inače na državnu maturu ove je godine izašlo 30.538 učenika, dok ih je lani maturi pristupilo 32.045 što je 1507 učenika manje. Prema izvješću NCVVO-a, maturu je palo 1041 (9,4 %) gimnazijskih učenika, te 6947 učenika strukovnih škola. U NAVVCO-u također navode kako su maturanti koji postižu izvrsne rezultate iz cijele Hrvatske, te da se iskazuje veliko zanimanje za odabir predmeta iz tzv. STEM područja.

“Ocjene na državnoj maturi nisu u potpunosti odraz školskih ocjena, ali su one međusobno povezane. Samo oni učenici koji kontinuirano uče tijekom srednjoškolskog obrazovanja, postižu dobre rezultate”, poručuju iz NAVVCO-a.