Resort 2024.

Predstavljena je nova Balenciaga kolekcija. To je Demna koji nam je falio

Kreativni direktor Balenciage Demna, jučer je predstavio resort kolekciju za proljeće 2024.

FOTO: balenciaga.com

Demna Gvasalia već je pola godine u nemilosti javnosti zbog blagdanske kampanje brenda Balenciaga u kojem je kreativni direktor. Kampanja koju su objavili u studenom sadržavala je fotografije djece koja drže njihove torbe u obliku medvjedića koji su odjeveni u kožnate BDSM modne dodatke kao i rekvizite među kojima se našla i presuda američkog Vrhovnog suda kojom je potvrđen zakon koji kriminalizira slike seksualnog zlostavljanja djece. Grupacija Kering koja je vlasnica kuće Balenciaga ogradila se od čitave situacije prebacivši odgovornost na produkcijsku kuću North Six, Inc. Međutim, kad su shvatili da moraju preuzeti odgovornost jer je činjenica da je netko iz Balenciage odobrio kampanju i pustio je u javnost, objavili su ispriku. I Demna se ispričao samostalno, a kad mu je Anna Wintour pružila priliku za ‘povratnički’ intervju u Vogueu postalo je jasno da ova kampanja dizajnera neće koštati karijere. Uostalom, mnogi su imali puno gore ispade pa su i dalje vrlo utjecajni i jedni od najboljih dizajnera u industriji (čitaj John Galliano i sad već pokojni Karl Lagerfeld).

Demna nije neki mladi dizajner sa zvučnim imenom koji je doveden u brend kako bi mu vratio popularnost. On je talentirani kreativni direktor čija vizija nadilazi odjeću i čiji rezultati pokazuju da dobro zna što radi. Otkad je stigao u brend, kuće Balenciaga je iz kvartala u kvartal rasla, osim manjeg pada prodaje tijekom pandemijske 2020. što su iskusili svi brendovi. Brend je 2021. imao promet od gotovo 1,2 milijardi eura (i dobit od 222 milijuna eura) dok je 2020. on iznosio 826 milijuna (dobit je bila ‘samo’ 66 milijuna eura), a 2019. 927 milijuna eura. I 2022. godine taj se strmoglavi rast nastavio te je zabilježen rast od 32 posto u prvoj polovici godine, prenosi CPP Luxury. U posljednjem kvartalu 2022. godine taj je rast naglo zaustavljen zahvaljujući lošoj procjeni u pripremi blagdanske kampanje, no prvi kvartal 2023. ponovno je donio rast za Balenciagu iako iz Keringa u kvartalnom izvještaju nisu specificirali o kojim brojkama se radi.

Dodatni rast mogla bi potaknuti nova resort kolekcija predstavljena jučer digitalnom revijom, a iz koje se nekoliko komada već može kupiti u online trgovini brenda. Kolekcija je bila sve ono zbog čega je Demna došao i postao tako uspješan u Balenciagi. Prikazana je u obliku filma u kojem vidimo sjedište Balenciage na adresi Avenue Georges V u Parizu, a iz kojeg izlaze modeli odjeveni u resort kolekciju i ispred kojeg isti šeću kao prolaznici. U tome je savršeno uhvaćena Demnina ljubav prema promatranju običnih prolaznika na ulici i prenošenje njihovog odjevnog koda u visoku modu što vrlo vješto radi od početka karijere. Dizajner je to sjajno spojio s nasljeđem kuće Balenciaga i siluetama koje je obožavao Cristobal Balenciaga pa kolekcijom apsolutno dominiraju moćni kaputi, baloneri i sakoi. Demna je u spomenutom intervjuu za Vogue najavio da se vraća izvoru, a to je kroj i to je ovom kolekcijom i dokazao. Pogledajte je u nastavku.