S1 kampanja

Minutu za mene podržalo je više od 20 poznatih žena na društvenim mrežama. Otkrile su nam zašto

Ida Prester, Internet mater, Anita Dujić i Ana Bacinger samo su neke od njih

FOTO: Tgm creative /

Svaka četvrta žena u Hrvatskoj, kojoj je dijagnosticiran rak, boluje od raka dojke – njih gotovo tri tisuće. U pitanju je vodeći karcinom po broju slučajeva i smrtnosti među ženama, a pravovremeno otkrivanje i početak terapije može spasiti čak 90 posto oboljelih. Nedovoljna svijest o riziku i ključnim koracima prevencije stoje na putu pravovremenom otkrivanju bolesti, a dovoljna je samo jedna minuta da si spasimo život. Minuta za mene poziv je svim čitateljicama Super1 da osvijeste važnost redovitog samopregleda grudi i okolnog područja. Posjeti našu platformu, pročitaj inspirativne priče žena koje su preboljele rak dojke, doznaj gdje i kako potražiti potporu, educiraj se o simptomima i liječenju, riješi kviz znanja i potpiši povelju da ćeš se brinuti o svom zdravlju i redovito uzeti Minutu za mene.


Prema podacima britanske Nacionalne zdravstvene službe, otprilike jedna od sedam žena će kroz život dobiti dijagnozu raka dojke. U Hrvatskoj čak četvrtina svih novooboljelih žena od raka boluje upravo od raka dojke. Postoje razne metode liječenja, a najčešće se žene moraju podvrgnuti kemoterapiji, koja ima brojne fizičke nuspojave. Gubitak kose je posebno bolan mnogima ženama, pa se stoga odlučuju nositi perike ili marame. Marame dolaze u dva oblika, kvadratnom i duguljastom, a moguće ih je vezati na razne načine, ovisno o tome kakav izgled želite postići. Donosimo detaljan vodič i upute kako sve možete nositi maramu na glavi.

Odradili smo potpuni takeover Super1 portala: tijekom dva tjedna, dosegnuli smo više od 200.000 čitateljica i čitatelja, a poziv ženama da naprave samopregled dojki podržalo je i više od 20 influencerica, glumica, pjevačica, novinarki, poduzetnica i kreativnih direktorica. Mnoge su kampanju podijelile i na svojim društvenim mrežama i rekle nam zašto su je podržali, koliko često rade pregled dojki, jesu li imale nekakvih sumnji i što misle koliko je važna uloga medija u ovakvim temama.

Ida Prester

Ovo je važna tema o kojoj se premalo priča. Nekoliko mojih prijateljica i poznanica imaju rak dojke, a ja se pregledavam se redovito. Rekla bih svakih 6 mjeseci plus pregled stručnjaka.

Ana Bacinger

Ženama treba stalno govoriti o ovoj temi, često su same sebi zadnje na mjestu pa nekad i zaborave. A uz konstantno bombardiranje ovakvim kampanjama možda ipak nekog potaknemo da ode na pregled. Moja prijateljica ima rak, ja nisam imala nikakva nikakvih sumnji. Provjeravam se redovito, iako sam se otkad sam postala mama malo zapostavila. Smatram da su jako bitne ovakve akcije i lijepo je vidjeti kada se svi angažiraju oko ovakvih kampanja. Medij je jako bitan alat za širenje informacija, tako da smatram da je potrebno što više kampanja koje ljudima stavljaju bubu u uho.

Nambi Kezić

Temu smatram važnom, uostalom kao i svaku temu koja se tiče zdravlja o kojem nikad nije izlišno podizati svijest javnosti. Imala sam rak dojke u široj obitelji. Sama nisam imala sumnje, ali redovito idem na ultrazvuk. Štoviše, danas sam obavila redovni pregled. Mediji su u toj priči korisni kao svojevrsni podsjetnik i što se češće o takvim temama priča, vjerujem da će biti veće koristi u prevenciji i održavanju ženskog zdravlja.

Veronika Švob

Tema je važna jer je rak dojke i dalje jedna od najpopularnijih bolesti kod žena, ali trebam naglasiti da pogađa i muškarce. O svemu se premalo priča, stigma oboljelih osoba u bilo kojoj kategoriji i dalje postoji, a ona je samo dio života. Nisam imala rak dojke u obitelji, ali u okolini jesam. Imala sam sumnje, ali redovito odlazim na ultrazvuk i ove godine se prvi put u životu nisam na pregledu oznojila od muke. Mediji trebaju puno više pričati o stvarnim problemima ljudi jer tako i svi na neki način dobivamo informaciju da niti u jednoj situaciji nismo sami na svijetu.

Nives Bošnjak

Podržala sam kampanju jer iskreno vjerujem da se treba podizati svijest o raku dojke i važnosti samopregleda. Nažalost, imala sam bolest u okolini. Ako se ne varam, četvrtina žena koje boluju od raka u Hrvatskoj, boluju upravo od raka dojke tako da sam se susrela s više oboljelih žena u svojoj okolini od kojih su se neke uspješno izliječile dok su neke, nažalost, izgubile bitku. Mediji ovaj mjesec uglavnom koriste za reklamne kampanje na kojima će zaraditi, a ako usput mogu pridonijeti podizanju svijesti o raku dojke i pomoći u tome da barem jedna žena više otkrije bolest u ranijem stadiju, pozdravljam to.

Marina Sesar Zubak, Pink cancer mama

Svako progovaranje o raku dojke mi je važno, kampanje su posebno vrijedne, jer dolaze do većeg broja onih za koje su tu. Zato podržavam ovu hvalevrijednu kampanju. Kako sam i sama oboljela od raka dojke, imam jako puno dragih osoba koje se nose s istom dijagnozom. Od dvadesete sam išla redovito na UZV dojki. Iako konkretne, opipljive kvržice nije bilo, rak se ipak dogodio. I dalje se kontroliram redovito, posebno sada. Mediji su moćni, tako je i njihova uloga u ovoj temi moćna. Ako samo jedna žena koja vidi ovo spasi svoj život samopregledom ili bilo kojim drugim pregledom, ako je kampanja potakne, uspjeh je stopostotan. Bilo bi dobro da se ovakve kampanje provode tijekom cijele godine ili bar malo češće, ne samo u listopadu.

Ivana Pavić

Uvijek je važno i bitno podsjetiti na važnost samopregleda i općenito ženskog zdravlja u ovo užurbanom tempu života gdje često zanemarujemo vlastito zdravlje zbog ostalih životno/poslovnih obaveza. Nisam se susrela s bolešću u bliskoj okolini, ali puno je slučajeva za koje sam čula. Iskreno ne pregledavam se redovito, ali ovo mi je super podsjetnik i motivacija, a uloga medija je općenito važna, pogotovo ako za zadatak ima ovako važnu temu.

Marcela Vrček

Smatram da je od iznimne važnosti ova tema. Mnogo žena u Hrvatskoj ne preživi rak ili teško živi s njime. Prevencija i edukacija su najbolji mogući pristup, i mislim da nam je svima cilj da samopregled postane bitna rutina već u mlađoj dobi. Susrela sam se s obitelji u najbližem krugu od bake i mame. Obje su dobro, ali je ostavilo traga u svakom slučaju. Nakon što se pojavio mami 2. puta, prvi put sam otišla na mamografiju. Ne mogu se pohvaliti svakodnevnom rutinom, ali sigurno napravim to barem jednom kroz mjesec. Trudim se da to bude što češća navika. Iznimno korisna. Pohvaljujem inicijativu Super1 koja je isključivo orijentirana krajnjoj koristi i edukaciji za žene i djevojke, a nije zamaskirana u razne popuste na proizvode i sl.

Jelena Petrović

Podržala sam kampanju jer smatram da je tema jako važna – bitno je osvijestiti žene o važnosti pregleda i samopregleda jer to je jedini način da se bolest otkrije na vrijeme i na kraju priče spasi život. Mama od najbolje prijateljice je imala rak dojke, no sva sreća pa je redovno išla na preglede te ga je otkrila na vrijeme i na kraju se izliječila. Sva sreća na sebe nikada nisam sumnjala. Provjeravam se redovito, svjesna sam koliko je to važno. Mediji pomažu u podizanju svijesti o ovoj temi, ohrabrivanju žena da se napokon naruče na pregled. Mnoge žene misle kako na takve preglede treba otići tek tamo u 40-ima, 50-ima.

Tina Lončar

Kampanju sam podržala iz jednostavnog razloga što smatram da podsjetnika na samopregled nikad dosta. Osim toga, jedna takva kampanja me i samu, prije koju godinu, potaknula da samopregled učinim navikom. Na koncu, to je i jedan od načina da promjene uočimo u ranim stadijima. Susrela sam se, doduše, ne u krugu bliže obitelji ili prijatelja. Sumnjala sam da nešto nije u red kod mene. Prošle jeseni, kad sam prolazila kroz jedan od stresnijih perioda u svom dosadašnjem životu, napipala sam kvržicu i prvo što sam pomislila: Kvragu, kud sad i to? Iako realno, ne postoji niti jedan period u životu u kojem bi ti kvržica lakše “sjela”. Kako zbog raznih svjedočanstava koje čitamo uvijek prvo pomislimo na najgore istog sam trena nazvala jednu privatnu kliniku. Odradila sam i ultrazvuk i punkciju i konzultacije s kirurgom i naučila puno o tom procesu o kojem dotad nisam imala pojma.

Ta iznenadna izraslina koja me toliko istresirala je na kraju dijagnosticirana kao fibroadenom, a kako bi znala da je njezina veličina pod kontrolom pretrage moram ponavljati svake godine. Gotovo religiozno. Mediji mogu imati ulogu podsjetnika, ali i edukatora, objasniti neke stvari (poput samopregleda) na najjednostavniji mogući način. Sjećam se kampanje s videom Ide Prester. Zbog tog videa sve moje prijateljice, i ja sama, znamo kako se samopregled radi. Ništa u njemu nije “skriveno”, ništa se ne “podrazumijeva” nego jasno i direktno objašnjava stvari koje nekome mogu spasiti život. Mediji su tu da maknu taj tabu, koji očito i dalje postoji, i čim više poguraju poruku o tome koliko je to sve važno.

Nataša Rajčević

Kampanju sam podržala jer smatram da je žensko zdravlje jedna jako bitna tema o kojoj se treba pričati što više, bez ikakvog srama ili tabua. Ja osobno nisam u svojoj okolini imala nekog tko se bori s ovom bolešću, ali nažalost i mama i teta imaju prijateljice koje se bore ili su se borile s rakom dojke. Osobno nikada nisam sumnjala, a godinama se redovno provjeravam. Mediji igraju ogromnu ulogu u ohrabrivanju i edukaciji žena, od pravilnog samopregleda do ohrabrivanja na doktorske preglede i mamografiju.

Marija Kulušić

Podržala sam kampanju jer smatram da je o ovome pričati imperativ s obzirom na to da se ne događa negdje daleko već nama ili nekome u našoj blizini. Nitko u užoj obitelji nije obolio, no u široj jest, a čula sam i mnogo priča poznanica koje su oboljele i na sreću se uspješno izborile. Jednom prilikom kod upale limfnih čvorova me doktorica opće prakse poslala na ultrazvuk grudi, no na sreću je sve bilo u redu, ali od tada se redovito kontroliram. Jednom mjesečno provjerim svoje grudi, moram priznati da mi nekad promakne, ali zato na kontrole ne zaboravljam. Kampanje Imaju moć osvještavanja žena od kolike je velike važnosti pregled i prevencija bolesti i to je ono na čemu svi moramo raditi.

Mija Dropuljić

Uvijek se rado odazovem akcijama koje imaju za cilj osvijestiti žene, pogotovo mlade, o važnosti preventivnih pregleda. Mislim da je ovo tema o kojoj se uvijek treba govoriti, javno upozoravati jer je zdravlje na prvom mjestu. U dobi od 22 godine mi je pronađem veliki fibroadenom koji je hitno operiran. Nakon toga redovito, bilo više puta godišnje ili godišnje, idem redovito na preglede. Fibroadenomi su mi se vratili nakon par godina, stoga ih redovito pratim. Što se tiče raka dojka, mislim da rijetko koja žena u svojoj okolini, nažalost, nema žensku osoba koja se bori ili se borila protiv raka dojke. Nažalost, ih mogu nabrojati ne samo je prstima jedne ruke, nego na više njih.

Mediji imaju tu moć da dopru do velike količine ljudi i prošire vijest ili istaknu važnost pojedine teme. Mediji oblikuju i obrazuju javnost stoga mislim da svaki medij treba na sebe preuzeti odgovornost o edukaciji čitatelja o zdravstvenim temama, svatko u svojoj domeni. Stoga smatram da ženski mediji imaju tu obvezu (nipošto opciju) baviti se ženskim zdravstvenim problemima, a rak dojke je jedan od veoma bitnih. Edukacija i prevencija doslovno spašavaju živote.

Jelena Geštakovski

Podržala sam kampanju jer mislim da je to bitna tema o kojoj se treba govoriti i na sto se žene treba podsjećati. Nisam doživjela u svojoj okolini da se netko bori s rakom dojke. Na svu sreću nisam imala potrebe posumnjati. Provjeravam se, pogotovo kada me ovakve kampanje podsjete. Pa zato mogu reci da je uloga medija pozitivan utjecaj, pa barem kao i podsjetnik na ovako bitnu stvar.

Domić Iva

Podržala sam kampanju zato što je plemenita i brižna, svaki potez koji je poziv da brineš o sebi je manifestacija brige za druge. Vrlo blisko u dvije faze odrastanja, kao dijete od sedam godina, mama je ostala bez lijeve dojke, a prije desetak godina morali su odstraniti i desnu dojku. Kod mene nije bilo kvržica pa nisam posumnjala, ali svjesnost kojim tempom se zdravlje može urušiti, ako se zanemaruju poruke koje nam tijelo šalje me drži jako budnom. Po preporuci liječnika redovno odlazim na mamografiju ili ultrazvuk, moje redovno su pregledi svakih 6 mjeseci, jer sam upozorena da sam u rizičnoj skupini. Brzo živimo, lako zaboravljamo, još lakše zanemarujemo, odgađamo brigu o zdravlju, možete nas i češće podsjećati na nemjerljivo bitne poteze i da, hvala što jeste.

Margarita Tomić Seiter, Internet mater

Kampanju sam podržala jer smatram kako nam je svima potreban podsjetnik da se pobrinemo o sebi. Počinjem od sebe same, meni treba “poguranac” jer se uvijek stavljam na zadnje mjesto.
Moja mama borila se s rakom limfnih čvorova, bliska, vrlo mlada prijateljica s rakom dojke. Zloćudna bolest koja te samo zaskoči, bez ikakvih upozorenja, a prevencija i samopregled jedno je od najvažnijih poteza koje možemo napraviti.

Prije dvije godine napipala sam i sama kvržicu na desnoj dojci. Najgore misli prolazile su mi kroz glavu – zašto nisam pazila, zašto nisam napravila pregled ranije znam da sam kritična skupina. Pregled je pokazao upaljen mliječni kanalić, ali ja sam izgubila tri godine života. Provjeravam dojke redovno prije i poslije ciklusa, stalno pipam i uspoređujem stanje. Jednom godišnje napravim UZV dojki. Mediji mogu svakako puno napraviti, jer sve o čemu se priča postaje stvarnost, potreba, minimalni tehnički uvjet. Odjednom je to nešto što se radi redovito kao posjet zubaru, kozmetičarki, automehaničaru prije tehničkog.