Ante Mandić, doajen hrvatske IT scene: 'Robotaksi je besmislica. Tvrtka Rimac je vrhunska PR i turistička agencija'

Kazao je i da je novac iz NPOO-a trebalo podijeliti nizu drugih tvrtki

03.03.2016.,  Zagreb -  Ante Mandic, predsjednik uprave IN2 grupe. "nPhoto: Igor Kralj/PIXSELL
FOTO: Igor Kralj/PIXSELL

Ante Mandić, doajen hrvatske IT scene, osnivač i bivši vlasnik IN2 grupe, u velikom intervjuu koji je dao za Forbes Hrvatska prokomentirao je bespovratnu potporu iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) od 179,5 milijuna eura koju je od Vlade dobila tvrtka Mate Rimca “Project 3 Mobility” za razvoj robotaksija, te zaključio da su samovozeći automobili potpuna besmislica.

“Ja zapravo nemam pojma što Rimac radi, odnosno na čemu zarađuje novac. Vidim da se o tome u medijima i društvenim mrežama vodi široka i oštra diskusija. Zato mi je teško donositi neke decidirane zaključke”, tvrdi. “Ono što vidim je da ima jako dobar PR pa bi se moglo reći da je Rimac vrhunska PR agencija koju jako puno koristi i naša država i od koje definitivno imamo i neke vrstu koristi”, smatra Mandić. Dodaje i kako je tek neki dan vidio da postoje organizirani posjeti Rimac kampusu pa zaključio kako se može reći da ne radi samo o PR, već i o turističkoj agenciji.

Komentirajući bespovratnu potporu koju će Rimčeva tvrtka dobiti za razvoj robotaksija, Mandić je kazao da ako u tome ima istine, da on osobno smatra da je to jako loše. “Taj novac, ako ga je Hrvatska dobila za nešto što se zove oporavak, trebalo je podijeliti nizu drugih tvrtki koje imaju tehnološki izazovne projekte s izvoznim potencijalom, poput prethodno spominjanih, STEMI-ja, CircuitMessa, Includea i sličnih”, tvrdi.

‘Ne vidim smisao samovozećih auta’

Kaže i kako ne može do kraja shvatiti smisao forsiranja razvoja samovozećih automobila, pogotovo ako nam je cilj “u budućnosti smanjiti broj automobila jer su veliki zagađivači bez obzira čime ih pogonili”.

“U polušali možemo reći da, ako nekad i napravimo funkcionalan samovozeći automobil, to bi značilo da bi se njime koristili i oni koji ga sada ne mogu koristiti jer recimo nemaju vozački ili zdravstveno to nisu u stanju. Time bi se broj automobila u prometu drastično povećao sa svim lošim efektima koji idu uz to”, kazao je, dodavši da on nikada ne bi pristao da ga vozi “nekakav robot”.

Mandić je za Forbes Hrvatska kazao kako ne vjeruje u priču da električni automobili manje zagađuju okolinu. “Tko je jednom vidio kako izgleda rudnik litija i mangana – a ja sam ga vidio u Indoneziji – shvatit će o čemu pričam. Sva ta politika forsiranja, subvencioniranja, električnih automobila ima stanovitu dozu EU administrativnog licemjerja. Zagađenje smo odmaknuli od sebe u tamo neku Afriku ili jugoistočnu Aziju i savjest bi nam sad trebala biti mirna”, ustvrdio je.