Novi moment u slučaju vrata koja su otpala s Boeinga. Putnici kažu da su na jednom od prethodnih letova čuli zastrašujući zvuk

Zvuk su prijavili kabinskom osoblju, ali daljnja radnja nije poduzeta

PORTLAND, OREGON - JANUARY 7: In this National Transportation Safety Board (NTSB) handout, an opening is seen in the fuselage of Alaska Airlines Flight 1282 Boeing 737-9 MAX on January 7, 2024 in Portland, Oregon. A door-sized section near the rear of the Boeing 737-9 MAX plane blew off 10 minutes after Alaska Airlines Flight 1282 took off from Portland, Oregon on January 5 on its way to Ontario, California.   NTSB via Getty Images/AFP (Photo by Handout / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
FOTO: Getty Images via AFP

Prema novim sudskim dokumentima iz istrage o eksploziji trupa Boeinga 737 Max 9 Alaska Airlinesa, na jednom od prethodnih letova mogao se čuti “zviždeći zvuk”. Putnici tuže Alaska Airlines pred sudom zbog leta 1282, koji je prošlog mjeseca izvršio prisilno slijetanje u oregonski grad Portland, nakon što je dio trupa koji je pokrivao neiskorištena vrata eksplodirao nekoliko minuta nakon polijetanja. Zrakoplov je sigurno sletio, a svih 171 putnik i šest članova posade prošlo je bez težih ozljeda.

Odvjetnik Mark Lindquist, koji zastupa 22 putnika i podnio je tužbu protiv Boeinga i Alaska Airlinesa u ime četiri putnika na Vrhovnom sudu okruga King u državi Washington prošlog mjeseca, optužuje kompaniju za nemar. U srijedu je podnio izmijenjenu tužbu koja dodaje imena još 18 putnika, ali i nove optužbe u vezi s prethodnim letom.

Boeing i avioprijevoznik bez komentara

Prema izmijenjenoj tužbi, putnici na ranijem letu čuli su zviždeći zvuk “koji je dolazio iz blizine zatvorenih vrata”. Zvuk su prijavili kabinskom osoblju, koje je o tome navodno obavijestilo pilota, navodi se u pritužbi. Nakon što je pilot provjerio instrumente u kokpitu i utvrdio da su očitanja normalna, nije poduzeta daljnja radnja, dodaje se u pritužbi.

U intervjuu za Associated Press, Lindquist je rekao da je postao svjestan novih tvrdnji nakon što je “nekoliko” ljudi kontaktiralo njegovu odvjetničku tvrtku. Za sada se ne zna o kome je riječ, a odvjetnik nije htio potvrditi jesu li ga zvali putnici ili članovi posade prethodnog leta. Nije htio niti otkriti kada se dogodio taj prethodni let. Lindquist je novinarima rekao kako nije izravno razgovarao s njima, već da je informacije o “zviždanju” dobio od svog pravnog tima.

Boeing nije htio komentirati nova saznanja, a Alaska Airlines kaže da ne komentira parnice koje su u tijeku. Nedavno je istupio čelnik Emirates Airlinesa Sir Tim Clark, jedan od najutjecajnijih ljudi avioindustrije, koji kaže da je Boeing vođen profitom postao traljav oko kvalitete i sigurnosti.

Preliminarno izvješće: nedostajali su vijci

Preliminarno izvješće Nacionalnog odbora za sigurnost u prometu (NTSB) objavljeno u utorak pokazalo je da su nedostajala četiri vijka namijenjena za pričvršćivanje pokrova za vrata na okvir Maxa 9 prije nego što je pokrov eksplodirao i odletio tijekom leta. Bez tih vijaka, pokrov za vrata je, prema izvješću, klizio prema gore i odvojio od “zaustavnih jastučića” koji su ga pričvrstili za trup zrakoplova.

Izvješće ne otkriva tko je zaboravio postaviti ili je uklonio vijke, a NTSB nije objavio niti vjerojatni uzrok odvajanja. To će se objaviti tek pri okončanju istrage, koja bi mogla trajati duže od godinu dana.

Prizemljeni zrakoplovi tog tipa

Zrakoplovima istog tipa zabranjeni su dugi letovi iznad mora nakon što se na tri različita leta upalila lampica upozorenja koja je mogla ukazivati na problem s tlakom, rekla je prošlog mjeseca predsjednica NTSB-a Jennifer Homendy, koja je dodala kako to upozorenje možda nije povezano s pucanjem pokrova za vrata.

Nakon incidenta, Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) prizemljila je većinu Maxa 9 na tri tjedna dok nije odobrila postupak provjere pokrova za vrata. Agencija istražuje jesu li Boeing i njegovi dobavljači slijedili odgovarajuće sigurnosne procedure u proizvodnji dijelova za Max, piše The Independent.