I dalje nitko ne zna kako će se djeca vratiti u školu. U Zagrebu ih, zasad, 80 posto roditelja ne želi poslati

Ministarstvo i dalje čeka upute epidemiologa, a šef HZJZ-a Capak ponavlja kako je finalna odluka na ministrici Divjak

09.09.2019., Zagreb - Ministrica znanosti i obrazovanja Blazenka Divjak posjetila je Osnovnu skolu Gracani povodom uvodjenja reforme Skola za zivot. Photo: Marko Prpic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

I dalje nisu poznati higijenski i sigurnosni uvjeti pod kojima će se najmlađi učenici vraćati u školske klupe od 11. svibnja. Taj je datum predviđen za početak klasične nastave za učenike od 1. do 4. razreda osnovne škole, u sklopu popuštanja mjera oko epidemije koronavirusa. Međutim, osim datuma koji je prošli tjedan predstavila Vlada, uvjeti povratka u školu roditeljima, učiteljima i ravnateljima i dalje su nepoznanica, iako resorno ministarstvo od njih očekuje svu odgovornost u donošenju krucijalnih odluka.

Marko Košiček, glavni savjetnik ministrice obrazovanja, jutros je za N1 kazao kako u Ministarstvu i dalje čekaju upute epidemiologa za povratak učenika u školu. Rekao je i da “Vlada nije donijela odluku da će nastava krenuti 11. svibnja, već samo zaključak o planu vraćanja u normalu”. Košiček inzistira na tome da treba “vidjeti koji su preduvjeti”, kao i na tome da će se u škole vraćati samo učenici nižih razreda. “Oni koji neće moći, neće se vratiti”, kazao je, i dalje bez jasnog plana već najavljenog povratka učenika u škole.

Capak: O povratku u škole odlučuje ministarstvo

Za jasan plan, tvrde iz Ministarstva, potrebne su im upute epidemiologa; šef Zavoda za javno zdravstvo Krunoslav Capak, odgovarajući jutros na pitanja građana, kazao je kako su u Zavodu napravili draft verziju uputa za vrtiće, škole i državnu maturu te da tu uputu još moraju proći s resornim ministarstvom. “Odluka o tome hoće li ići u školu nije na epidemiolozima nego na resornom ministarstvu, a mi smo napravili epidemiološki okvir kako se škola sad može odvijati”, kazao je Capak.

Još smo prošloga tjedna izvještavali o reakcijama ravnatelja, roditelja i učitelja na najavlju da se djeca u škole vraćaju 11. svibnja, a Nikica Mihaljević, predsjednik Hrvatske udruge ravnatelja osnovnih škola i ravnatelj zagrebačke OŠ Dr. Ante Starčevića, za današnji je Jutarnji kazao kako je “sklon vjerovati da je 11. svibnja prerano za povratak, ali bit ćemo pametniji kad dobijemo upute epidemiologa”.

Iz Grada Zagreba, gdje je osim higijenskih, zbog posljedica potresa nužno misliti i na sigurnosne uvjete u školama, prozivaju ministricu Blaženku Divjak “da konačno počne raditi svoj posao”. Naime, u gradu su proveli anketu među školama o povratku na nastavu. “U anketi koju provodimo među školama dosad se izjasnila polovica škola. Iz odgovora je vidljivo da se od 11. svibnja na nastavu u te škole vraća samo 20 posto učenika nižih razreda”, kaže Ivica Lovrić, pročelnik zagrebačkoga Gradskog ureda za obrazovanje. Dakle, trenutno 80 posto roditelja ne želi svoju djecu poslati nazad u škole

‘Abdiciranje vlastite odgovornosti’

Spomenimo i kako se o još uvijek nedefiniranom povratku u škole jučer oglasila i GOOD inicijativa, zahtijevajući od Ministarstva obrazovanja da prije povratka djece u škole i vrtiće u suradnji sa strukom osigura donošenje konkretnih epidemiološkim mjera, plana i jasnih uputa o osiguranju uvjeta za povratak, a nakon toga provede dijalog s nastavnicima, roditeljima i učenicima o eventualnom povratku u škole.

Na posve nejasnu komunikaciju iz resornog Ministarstva i Grada Zagreba o povratku u škole, apelom je reagiralo i Zagrebačko psihološko društvo. Smatraju kako su oni koji su društveno i stručno odgovorni, ne pružanjem relevantnih informacija abdicirali od vlastite odgovornosti. “Ovakvim vođenjem u periodu sada već dugotrajne i ozbiljne krize, rizične po mentalno zdravlje i psihičku dobrobit ljudi, Ministarstvo obrazovanja i Grad Zagreb, umjesto da rizične faktore umanjuju, nadodaju još jedan s mogućim ozbiljnim posljedicama po mentalno zdravlje djece, roditelja i školskih djelatnika”, poručuju iz Zagrebačkog psihološkog društva.